Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 23 september, 2009

Hoppas fan att det verkligen blir så.. Idag är ingen rolig dag.

Trots fint väder, ett nymålat kontor och allmänt roligt på jobbet så suger den här dagen..

Enda roliga jag har är att skratta åt dom idioter som tror att det VERKLIGEN tror att det inte blir någon morrondag och därför ska man glädjas åt denna dag.. Idioterna kommer från Jehovas..

Pling plong, jag sliter upp dörren, konstaterar att det står två stycken välklädda människor utanför dörren och ser allmänt dumma ut. Ja? säger jag efter en pinsam tyst stund.. Dom presenterar sig och säger följaktligen att dom kommer från Jehovas Vittnen.. Eftersom jag är på så underbart humör så frågar jag såklart vad dom varit vittnen till?

Tystnaden lägger sig tung utanför min dörr, så tung att jag frågar om jag kan få hjälp med att flytta den så jag kan gå in och fortsätta vara förbannad. Då kläcker nöten ur sig: varför är du inte glad och nöjd med vad Jesus erbjuder dig idag, morrondagen vet du inget om…

Jag bryter ihop och tokskrattar i flera minuter. Dock blir jag avbruten av den andra som frågar vad jag finner så komiskt med Jesus? Det enda jag lyckas få ur mig var det föga uttömmande: ”Jesus är död, fatta det”  Sen så stängde jag dörren och gick tillbaka till soffan…

Det finns bara en väg att gå och det är framåt… Jag är fokuserad…

Read Full Post »