Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 13 april, 2009

Kategorisering

Jag håller just nu på att kategorisera mina inlägg i bloggen.. Inte alltför roligt och jag vet inte ens om det är nödvändigt..

Men jag gör det iaf, ibland så kan det vara nödvändigt att göra det icke nödvändiga.. 🙂

Read Full Post »

Barnen..

Ibland är dom för roliga.. L, den yngsta har hela tiden varit sen i den motoriska utvecklingen. men ändå alltid hunnit ikapp. Nu gällde det stödhjul på cykeln.

Det var det där med att cykla.. Cykla har han gjort länge, men med stödhjul. Igår konstaterade jag att han cyklade riktigt bra och stödhjulen var mest där för att dom tog i, vilket jag också påpekade.
Konsekvent nekade L till att ta bort dom oavsett vilka argument jag kom med… Mutade till och med med godis för att han skulle ge sig.. gick sådär… sur som ättika men jag fick iaf skruva av dom.. Men lösningen var lika oväntad som självklar… Storebror berömde lillebror med : Vad duktig du är att cykla L 🙂 Stolt som en tupp for L iväg på cykeln.. Dessvärre så vurpade han precis utanför mammas hus.. Jag tänkte att nu var det kört igen.. Men icke, L kom farande som ett jehu och visade stolt upp sitt plåster innan han satte sig på cykeln och tog en repa till 🙂

Numera är BÅDA barnen utan stödhjul.. Är faktiskt lite stolt att det var JAG som lyckades få honom att sluta med det.. Tillit kallas det. 🙂
(Som en parentes så var det JAG som fick honom att sluta med napp också…)

Nu sitter båda framför TV:n och ser Madagascar 2 och jag ska fixa lunch.. Kanske sker ett under till.. Det blir blodpudding, vilket ingen av dom ätit förrut…

U, ses senare.. härligt att få ha dig här inatt

Read Full Post »

DETTA är den absolut bästa låt som nånsin gjorts… 😀

Minns en bejublad karaoke-version från slutet av 90-talet som vi gjorde på en fest som Gallerian i Stockholm hade.. 😀

Read Full Post »

80-tal

Nostalgi på hög nivå.. och en av mina absoluta favoriter..

Read Full Post »