Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 11 april, 2009

Robinson

Läste precis en krönika Aftonbladet.se. Krönikören våndade sig över att TV4 gjorde det tufft för deltagarna.. Att det inte var rätt att dom fick svälta innan tävlingarna.. Kanske dålig TV. Men vafan.. Get real! Robinson ÄR och SKA VARA en tuff tävling där deltagarna utsätts för saker som tänjer på gränserna, både psykiskt och fysiskt. Det är inge jävla semester på ett par månader.

Mesar är vad dom är.. Man söker inte till ett liknande program om man inte är beredd på att utsättas för påfrestningar.

Dock så tittar jag vidare iaf… för det är trots allt faschinerande att titta på 🙂

Read Full Post »

Allergi

Sonen är i veckan konstaterad pollenalergiker och har fått medicin för det….

Fick jag någon information om hur det ska hanteras av barnens mamma? Gissa?
Ni gissade rätt… inte ett ljud, ingenting.. det är så jag kan bli galen.. Hon sätter sonens hälsa ”(ja, jag väljer att uttrycka mig så, eftersom jag inte har en aning om vad mer hon låter bli att informera om) på spel…
Det är tur att han själv talade om för mig att han ska äta en halv tablett varje dag.. (Med sig hade han 4 halvor inlindat i plastfolie.. :-s)

Ok.. det är ingen stor grej.. Men för mig som aldrig haft sån allergi eller egentligen kommit i kontakt med det så ÄR det en stor grej.. När MIN son dessutom är det och jag inte blir infomerad om vad som är sagt och ev medicinering så blir jag förbannad!!!

Åååhh.. det gör ont i mig när jag tänker på att T kommer och berättar för mig att han är allergisk och ska äta en halv tablett varje dag och han inte får tugga på den… 😦
Han ska verkligen inte behöva förmedla det..

Read Full Post »

SÅ kom dom små liven äntligen då.. Cyklande med full fart och en riktig tvärnit utanför så gruset yrde. T stolt som en tupp för sin nya cykel 🙂 Och L med hjälmen på svaj!

Kanonväder idag så vi lär bli ute en hel del. Vi har precis kommit hem efter en tur på stan och glasinköp. När jag ändå var på stan hann jag med att prata med U, hon och barnen har åkt hem till föräldrarna för att äta påskmiddag och träffa syster från Uppsala.

Vi blir bara hemma och myser.. Det blir en lagom påsk. Imorron blir det nog ett besök till mina föräldrar. Dags att presentera U för dom nu.. vi har ju trots allt varit förlovade i en månad. 🙂

Ha en bra dag allihopa, det ska vi ha

Read Full Post »