Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 6 augusti, 2009

Boktips..

Nu har jag farten uppe här 🙂

Två boktips, såhär i semestertider:

Min far hade en dröm – Barack Obama – Jag erkänner.. Vid hans tal så kunde jag konverterat och blivit amerikan.. 😉 Han var och är en enorm talare.. ”Yes we can..” Men åter till boken.. Handlar om tiden innan hans presidentkanditatur. Men väldigt mycket om att vara svart och växa upp, med en halv vit familj. Han pratar om sin far och sin ”familj” och jag tycker mig märka en viss bitterhet över att han stack när Barack var liten. Det som gör boken läsvärd är den är skriven med humor, inlevelse och känsla.. Jag var besviken innan jag läst den, då jag konstaterade att den handlade om hans år fram till kandidaturen, men efter jag läst den.. Mycket glad över att jag chansade.. 🙂  LÄS DEN!

Tips 2… Har jag dock inte börjat på ännu.. Men det är:

Rädda Felix – Helen Richardson

Anledningen till att jag tipsar om den är att det är förmodligen många, liksom jag, som skaffat sig en åsikt om att bokstavligen SKAPA ett barn för att rädda ett annat.. Jag läste om det i våra stora dagstidningar och tyckte att det var fel då.. Jag slogs av tanken att jag kanske skulle få mer information och bakgrund om det hela ifall jag läste boken av Felix mamma. Hade jag rätt i mina slutsatser då? eller baserade jag det hela på det som stod i tidningen? Moraliskt så är jag väldigt tveksam, trots att jag skulle göra allt för MINA barn..

Ska iaf bli intressant att läsa den..

Har en bok till, men den vet jag inget om utan tog på måfå.. får se om jag återkommer…

Read Full Post »

Kanske lika bra det så jag får fart på tankeverksamheten och slipper grunna så mycket..

Så var jag.. på Gotland var det..

Efter Gotlandsveckan så var det bara att hasta tillbaka till jobb igen.. En veckas arbete pga hur situationen är där och hur schemana (heter det så) måste passa ihop. Fast å andra sidan så var det ganska så skönt att ha den där ”jobbveckan” mitt i.. iaf nu i efterhand. 🙂

Det hände egentligen inte så mycket den veckan, jag jobbade, umgicks med U och hennes barn.. Vi gjorde ju såklart en del tillsammans, bland annat var vi upp till Stugan och träffade U:s syster med man och barn. Dom är riktigt trevliga.

Jag jobbade också lördag den veckan, men sen var det semester igen 🙂 Först en vecka på tu man hand med U och sen en HEL vecka med mina älskade barn!!! 😀 Då hade jag inte fått träffa dom en enda gång på tre veckor.. 😦

Mer om semestern kommer snart…

U, du är… min klippa i stormen…

Read Full Post »

Just nu är det ganska så tufft.. Det som normalt flyter på och bara är härligt är inne i en tuff period.. jag vet ju att det snart vänder igen och att jag har MYCKET att se fram emot.. Men det räcker liksom inte till, utan dom negativa tankarna smyger igenom.. Jag försöker och försöker, suger åt mig allt positivt jag kan hitta..

Dessutom så blir allt bara fel , orden staplar sig på varandra och får inte alls samma betydelse, då ska det försöka förklaras, vilket leder till ännu en förklaring och allt blir pannkaka.. 😦

Det är en tuff väg att vandra och en hård kunskap jag måste lära mig att hantera… Men det SKA gå… SKA..

Read Full Post »