Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 4 augusti, 2009

huset1

Bild på huset, med ”havet bakom ryggen

 

Bad på Fårö

Machoman på väg ut i havet på ett stormande Fårö.. Det var vansinnigt kallt.. :-s

 

Bad på Fårö

Machomannen frös inte ihjäl iaf 🙂

 

Fors

Det VAR mycket vatten på Gotland också..

Read Full Post »

Så börjar vi.. 4 veckor sen.. iaf nästan eller det är så, för det var mer än 4 veckor sen vi åkte. En solig söndag i Juli.. 🙂 Dock så var jag magsjuk natten innan och resan var på väg att äventyras.. Jag kryade dock på mig under natten och kunde äta lite. Sen är det ju bara att äta ifatt. 🙂 Ett tag så verkade det som U hade blivit smittad, då hon mådde tjyvens under resan ner till Sthlm/Nynäshamn.

Allt gick dock bra och vi landade på ett soligt Gotland, 4 mil till stugan som ligger i Kappelshamn. Var så mysigt när vi väl om fram efter ha åkt för långt en gång. Det kändes verkligen som om jag skulle kunna dö lycklig på den platsen. 🙂

Stugan på Gotland

 

Här är stugan vi bodde i. Låg underbart till, endast ca 30 meter från stranden. Kortet är taget snett framifrån då jag står vid uthuset.

Tomten

Lilla gäststugan och vy ut mot ”havet”.  Taget från samma ställe som innan.

Trots det inte alltför fina vädret i veckan vi var där så hann vi med en del. Såklart orienterad vi i tre dagar, vilket var huvudanledningen till att vi åkte dit. Jag vet inte om jag nämnt det, men U gick det riktigt bra för. Hon blev 5:a i sin klass och jag blev biten av orientering.

Resten av tiden så ägnade vi åt att njuta av Gotland genom lite kulturbesök, bad och Visby. Jag var den enda som badade på Fårö dagen som vi var där.. Satan (sorry U, jag ska inte svära) vad kallt det var. De hade ju blåst som attan i flera dagar så det kalla vattnet rördes upp.

 

rauk-gubbe-for-web

Såklart tittade vi på raukar. Jag, H och M hand i hand på väg fram till den där gubben.. 🙂

Vi hade en underbar vecka på Gotland. I det hela fanns det också ett test dolt… Om jag och U skulle stå ut med varandra.. Att vara så nära och inte kunna gå hem till sig kan vara en påfrestning. Om vi ska bo ihop så måste det ju fungera.. och vet ni vad? det FUNGERADE 😀 allt bara flöt på, vi kompleterade varandra riktigt bra under hela veckan..

Sa jag att det var en härlig vecka? 😉

Apropå inget så åt vi ute sista kvällen, jag har nämnt det i tidigare inlägg.. Gott och riktigt mysigt var det..

Med min vanliga (o)tur så blev det poliskontroll precis innan vi skulle checka in för båten hem. Ja, alltså på planen där man åker fram till incheckningen :-s Det gick iofs galant, men det var det sista minnet av Gotland… Kanske inte det man vill ha..

Det var Gotland i ett nötskal.. Det var mycket mer än så, såklart. Men allt går inte att skriva ner för då blir jag aldrig klar 🙂

U: Tillsammans fick vi uppleva en del saker som fastnat i mitt minne…. 🙂

Read Full Post »

Ja, precis så illa är det.. Har jobbat två dagar nu.. Så nu är jag inne i det hela och kan inte längre skylla på att jag precis kommit tillbaka från semestern 🙂

Ska ge mig på att skriva inlägg för att sammanfatta den senaste månaden. Det blir flera kortare för varje ”episod” snarare än en långt. Jag brukar ha en förmåga att ”glömma” vissa saker på vägen. :-s

En sak bara innan jag ger mig i kast med verkligheten:

Jag är tillsammans med världens underbaraste och vackraste kvinna 😀

Read Full Post »